måndag 14 december 2009

Den 14 december 2009

KONTAKT

Idag är det högtidsdag. För elva år sedan, i den mörka vinternatten, fick min man och jag en dotter. Ytterligare ett underbart och märkvärdigt litet barn. Hemma fanns fyra lika fantastiska storasyskon som bara väntade. Stora, stolta syskon.


Och idag vill jag bara säga att jag är så tacksam. Tacksam för förtroendet.

Tacksam för att de faktiskt längtar hem, såhär till jul, de där stora som i olika omgångar och olika grad sprider ut sig över land och värld. Tacksam för att de är varandras vänner, och våra. Tacksam för att de snällt står och skyfflar korv åt lillasysters vänner i nattens kyla. Tacksam för att de visar sig på iChat eller på Skype, bara ett knappklick bort, när man saknar dem som mest.

Tacksam för att vi har kontakt. Det är inte så helt självklart har jag förstått. Så jag är tacksam.

/Maia

2 kommentarer: